Welcome to My Website

Powered by Blogger.
Tiada kerugian bagi kita dihari-hari saat kita selalu belajar dari pengalaman kita. Kita akan sangat merugi saat tidak menyadari bahwa teguran dariNya adalah tanda kasihNya untuk tetap menjaga langkah kita menuju yang terbaik.

About Me

My photo
Bekasi, Jawa Barat, Indonesia
PagerankAlexa.Com - Pagerank ToplistiPagerankAlexa.Com - Pagerank Toplisti

Search This Blog

5 Unique Birds from Indonesia

Posted by Bayu Wednesday, May 26, 2010

1. Resplendent Quetzal

This bird is found in Mexico and western regions of Panama. This bird is only a dozen inches long and 25th plus inches for the tail on the male bird. They have approximately seven ounces of weight. They have round heads and assorted colors.
Burung ini ditemukan di Meksiko dan wilayah barat Panama. burung ini hanya inci selusin inci panjang dan ditambah 25 untuk ekor burung jantan. Mereka memiliki sekitar tujuh ons berat. Mereka memiliki kepala bundar dan berbagai macam warna.


2. Helmeted Hornbill
This bird is found in the Malay Peninsula, Borneo and Sumatra. Bird feathers are mostly black. some bird feathers have white and located in the belly and tail of birds. generally have a wrinkled head and neck on a red and blue men on women. Most of their weight in the head.
Burung ini ditemukan di Semenanjung Malaysia, Kalimantan dan Sumatra. bulu Burung kebanyakan hitam. beberapa bulu burung putih dan terletak di perut dan ekor burung. umumnya memiliki kepala kusut dan leher pada pria biru merah dan pada perempuan. Sebagian besar berat badan mereka di kepala.


3. Hoopoe
These birds can be found in Afro-Eurasia. This bird is lightweight, weighing 1.6 to 3.1 ounces., Wingspan is wide and rounded, resembling butterfly wings
Burung-burung ini dapat ditemukan di Afro-Eurasia. Burung ini adalah ringan, beratnya 1,6-3,1 ons., Ukuran lebar dan bulat, mirip sayap kupu-kupu


4. Hoatzin
Found mainly in swamps throughout the Amazon rain forest and the Orinoco Delta of South America, this bird furry blue face, and eyelashes, colored, spiky crown of his head. These birds have a long neck with a very small head. their nickname "stinkbird."
Ditemukan terutama di rawa-rawa hutan hujan di seluruh Amazon dan Orinoco Delta Amerika Selatan, ini berbulu burung biru wajah, dan bulu mata, berwarna, mahkota kepalanya runcing. Burung-burung ini memiliki leher panjang dengan kepala yang sangat kecil. mereka julukan "stinkbird."

5. Sri Lanka Frogmouth
Living in Southwest India and Sri Lanka, these birds are creatures of the night. She lives in a dense tropical forest. Coat color depends on whether men or women. Females are reddish with white spots scattered light around the body. Male gray and white dots sprinkled densely.
Tinggal di Barat Daya India dan Sri Lanka, burung-burung ini adalah makhluk malam. Dia tinggal di sebuah hutan tropis yang lebat. Lambang warna tergantung pada apakah laki-laki atau perempuan. Betina tampak kemerahan dengan bintik-bintik putih terang tersebar ke seluruh tubuh. Jantan tampak titik abu-abu dan putih.

The birds are just a few odd birds in the wild. However, there are many more out there and if you are a bird watchers may be some point in the journey to work. There are some birds that are considered odd because their faces or because of how they hairy all over their bodies, but some birds are considered strange because of their color, which to some observers of birds can be more beautiful and strange.
Burung-burung ini hanya beberapa burung aneh di alam. Namun, ada banyak lagi di luar sana dan jika Anda adalah seorang pengamat burung mungkin suatu saat dalam perjalanan untuk bekerja. Ada beberapa burung yang dianggap aneh karena wajah mereka atau karena cara mereka berbulu di seluruh tubuh mereka, tetapi beberapa burung dianggap aneh karena warna mereka, yang beberapa pengamat burung dapat lebih indah dan aneh.